la boue et le noir ça tient (...)
oui la boue et le noir sont vrais oui là rien à regretter non

Samuel Beckett, Comment c'est (1961)
-

Maybe you may know it too
Oh my darling if you do
Why haven't you told me

Linda Scott, I've told every little star (Kern/Hammerstein, 1961)

-

1950’s American vinyl records, containing nothing but love songs, have been plunged repeatedly in baths of tar. This substance conserves whatever materials it coats, and today it seems like the epitome of petroleum and its attendant nuisances. It seems that the disc itself, snared in its own trap, has started to melt of its own accord: its syrupy songs are sinking into their own black syrup. Thus, from behind their naïve façade, these tired old tunes assume a new, mysterious dimension, laden with meaning.

Original LPs and EPs, tar, frame.
EPs: 33 x 27 cm.

Des disques vinyles américains, originaux des années 50 et gravés uniquement de chansons d’amour, ont été plongés dans des bains successifs de bitume. Cette substance, conservatrice des matériaux qu’elle enrobe, semble aujourd’hui incarner avant tout le pétrole et ses nuisances. Mais l'on pourrait aussi croire que c’est le disque lui-même qui a commencé à fondre, pris à son propre piège: ici, les chansons sirupeuses coulent d’un sirop noir. Ces airs surannés peuvent ainsi prendre, derrière une naïveté de façade, une dimension sombre et mystérieuse, lourde de sens.

Vinyles originaux 33t et 45t, bitume, cadre.
45t: 33 x 27 cm.

     More of Roy Orbison (1964) More of Roy Orbison (1964)   Little star (Linda Scott, 1961)Little star (Linda Scott, 1961)   1000 stars (Bill Fury, 1960) 1000 stars (Bill Fury, 1960)   Your kind of love (Williams, 1957)Your kind of love (Williams, 1957)